Składniki (ok. 25 małych sztuk):
Orzechy laskowe oraz migdały szklanka  |  Słonecznik, len złoty oraz chia szklanka  |  Płatki owsiane szklanka  |  Daktyle suszone szklanka lub Banan 2 sztuki  |  Kakao szczypta  |  Chili szczypta  | obtoczenia: mak, wiórki kokosowe

Sposób przygotowania:

W blenderze zmielić bardzo drobno mieszankę orzechów i przesypać do miski wraz z przyprawami. Następnie zmielić płatki owsiane i przesypać do osobnej miski. Na końcu zmiksować namoczone wcześniej daktyle lub rozgnieść widelcem banany. Do mieszanki orzechowej dodać masę daktylową lub masę bananową i wymieszać widelcem. Dodać płatki owsiane, ugniatając całą masę.  Kulki formować w zwilżonych dłoniach. Na jedną kulkę przypada około jedna łyżka ciasta. Chcąc obtoczyć kuleczki w dodatkach wystarczy zmoczyć opuszki palców wodą. Kulki najlepiej jeść po schłodzeniu w lodówce.

 

Wartość energetyczna: (1 sztuka ok.15g)

71 kcal  |  Białko 2g  |  Węglowodany 6,5g  |  Tłuszcze 4,5g