Rozpocznijmy od wartościowego śniadania, które dostarczy nam energii na długi i aktywny dzień. W zależności oczywiście od naszego trybu życia czy ewentualnych problemów zdrowotnych, wybierzemy śniadanie białkowo-tłuszczowe lub standardowe, bogate w węglowodany złożone.

Równie ważne są kolejne posiłki. Tak naprawdę to nasze życie i typ pracy wyznacza nam możliwości spożywania posiłków. Wybierajmy produkty wartościowe, nieprzetworzone, bogate w składniki odżywcze. Unikajmy potraw smażonych, produktów wysoko przetworzonych, słodyczy, alkoholu i używek. Pamiętajmy o warzywach i owocach – oczywiście w odpowiednich proporcjach.

Nie podjadajmy! Najgorsze są błędne informacje wysyłane do organizmu. Jeżeli nauczymy się jeść regularnie, to nasz organizm nie będzie magazynował wszystkiego, co zjemy, tylko wykorzysta to jako energię.

Oczywiście kwestia regularności jest bardzo indywidualna. Możemy jeść w ciągu dnia 3 posiłki i też będzie to OK. Nie koniecznie złotym rozwiązaniem będzie metoda 5 posiłków co 3 godziny. Wszystko zależy od nas i naszego trybu dnia.

Dlaczego warto jeść warzywa?

W naszej codziennej kuchni wykorzystujmy produkty sezonowe. Podobnie, jak jesienią, zimą warto wzmacniać odporność — pomogą nam w tym warzywa takie, jak cebula, czosnek, kapusta, buraki itp. Nie zapominajmy o orzechach, które są bogate w wartościowe składniki.

Jeżeli tylko nie mamy przeciwwskazań zdrowotnych do spożywania wyżej wymienionych produktów to korzystajmy z ich dobroci. Jak nasze babcie przygotowywały dla nas syrop z cebuli lub mleko z czosnkiem i miodem na przeziębienie, tak i my korzystajmy z tych produktów.